תמונה

חשיפה: איך חצינו תוך שבועיים את מחסום 1,000 העוקבים בטוויטר?

את רוב הזמן שלנו בבלוג אנחנו משקיעים בכתיבה וכמעט כלום זמן בפירסום. אנחנו כותבים על דברים שמעניינים או משעשעים אותנו, אם זה מעניין גם אתכם, אנחנו בטוחים שתחזרו כדי לקרוא עוד. פה ושם אנחנו מפרסמים לינקים בפייסבוק שלנו, ולפעמים מצליחים לשכנע אחרים לצטט אותנו (ולפעמים מצליחים בגדול).

עד עכשיו לא עסקנו באופן מסודר ב"קידום" של הבלוג, אבל לפני כחודש בפגישה מקרית עם דמות בכירה כלשהי באינטרנט הישראלי, אחד שמבין, סח לנו הלה שהוא כבר מזמן לא בפייסבוק ועבר לטוויטר וכו'. בסיום הפגישה השתכנענו שאם לא נהיה בטוויטר ומהר, מוטב שנסגור את הבלוג כבר עכשיו ולפחות נחסוך את הבושה ואת דמי האכסון החודשיים. מזועזעים ומבוישים חזרנו הביתה כדי לבדוק מה זה הטוויטר הזה בדיוק, ואיך אנחנו מתכוונים לקדם את הבלוג שלנו שם.

אם אתם בכלל לא יודעים מה זה "הטוויטר", הנה הסבר פשוט במאקו. אם אתם כבר יודעים, המשיכו לקרוא על המסע המופלא שלנו בדרך ל-1,000 עוקבים:

קודם כל, פתחנו לנו דף טוויטר מפואר ומעוצב, ונרשמנו לשירות twitter feed החינמי שעושה דבר אחד פשוט: הוא לוקח את ה-RSS של הבלוג ומפרסם את הכותרות בטוויטר שלנו, בתוספת לינק מקוצר אל הפוסט המלא. לסיום הוספנו באנר נאה בטור השמאלי שלנו עם איור של ציפור שיעודד את קוראינו להצטרף בהמוניהם. בחרנו לעצמנו כמה כותבים מובחרים והתחלנו לעקוב אחריהם (וחלק עקבו אחרינו בחזרה! הידד!) אה.. וזהו בעצם. בשבועיים שלאחר מכן לא קרה כמעט כלום.

פה ושם הצטרפו אלינו עוקבים חדשים (הגענו כבר למספר דו ספרתי). מדי פעם נכנסנו גם אנחנו לקרוא עידכונים: זה קרא מאמר ב-TechCrunch, וזה אכל ארוחת בוקר בשולחן ליד נינט. אחת לכמה זמן היה משהו מצחיק או מעניין שגמלנו לו ב reTweet כנהוג, אבל זה לא ממש מה שהבטיחו לנו. למעשה, היה משהו מביש ממש במספר הקוראים המועט שלנו שמוצג בפומבי בראש העמוד. אם הצטרפנו לטוויטר כדי להגדיל את מספר הקוראים שלנו ולבנות איזשהו מוניטין לבלוג, הרי שעכשיו כל מה שרצינו זה מספר ענקי של עוקבים (הרי ברור מאליו שהשאר יבוא אחר כך). נחושים להעלות הילוך בגיוס העוקבים, החלטנו לחפש טקטיקה אגרסיבית יותר מאשר זו הנוכחית: "תכתוב דברים מעניינים והם כבר יבואו?" פחחח.

דף טוויטר מפואר

דף טוויטר מפואר

הכלי הראשון שניסינו הוא בעצם  ספרון קצר בשם Twitter Rocket שמסביר בקיצור ולעניין את כל מה שאתה צריך לדעת על טוויטר כדי לעשות ממנו כסף. כותב הספר הוא אשלי מורגן המפורסם מ Upstart Blogger והוא מתפאר שכל מה שצריך זה "60 דקות ביום למשך חמישה ימים" כדי ליישם את השיטה שלו. במציאות, כמובן צריך הרבה יותר מזה, אבל ייאמר לזכותו שהוא אכן מיטיב להסביר כל מה שצריך בלי לבלבל את המוח, ושנראה שלא מעט אנשים (והוא בראשם כמובן) מצליחים להרוויח כסף לא רע בזכות הפירמידה שהוא בנה. הספר יקר להחריד ($97 לא פחות), אבל אם עוקבים אחרי הבלוג שלו, אפשר לתפוס אותו בכל מיני מבצעים ועסקאות סיבוביות.

אחרי שקראנו את הספר (עניין של חצי שעה) כבר היינו ציניים הרבה יותר ותמימים הרבה פחות. מאחר ואנחנו פה לא כ"כ בעניין של לעשות כסף (למרבה הצער), נסביר כאן מספר עקרונות בסיסיים שלמדנו  אודות הגדלת כמות העוקבים שלך. לא נכתוב דברים יותר ספציפיים וכאלה שעניינם מכירות בטוויטר, אם אתם מתעניינים תצטרכו להתנסות בעצמכם או לקרוא אותם בספר שלו, סה"כ הוא מתפרנס מזה (ועכשיו גם אנחנו.. בכל זאת הפנמנו משהו מהעצות של מורגן, ובפוסט ישובצו פה ושם קישורי affiliate, יזהר הקורא).

החוקים

  1. כל העניין מתבסס על נימוס: אם אתה עוקב אחרי מישהו, יהיה זה מנומס מאוד מצידו לעקוב אחריך מייד בחזרה.
  2. אם כך, כל מה שעליך לעשות הוא לעקוב אחרי מספר גדול של אנשים, מתוך תקווה שרובם יצטרפו לרשימת העוקבים שלך.
  3. אם מישהו לא עוקב אחריך בחזרה אחרי מספר ימים, הפסק מייד לעקוב אחריו. זה מניאק שלא משתתף במשחק שלנו. אם תמשיך לעקוב אחרי אנשים כאלה, תמצא את עצמך מהר מאוד עם יחס עוקבים:נעקבים גבוה באופן בלתי נסבל ולא מכובד (לדוגמא: אם אתה עוקב אחרי 5,000 ועוקבים אחריך רק 1,000 אז אתה פראייר וכסיל. אם המצב הוא הפוך, אז אתה בודאי מינימום עופר שלח אם לא יותר מזה)

יפה. אחרי שהבנת והפנמת את האמיתות הבסיסיות האלה, אתה מוכן לשלב הבא שבו תנסה לבחור באופן מיטבי  את האנשים מסעיף 2, כדי לנסות להגדיל את הסיכוי שהם אכן יקראו את ההודעות שלך ואף יעקבו אחרי הלינקים שאתה נותן. הרי אם אתה כותב הודעות בעברית, והקוראים שלך הם כולם מארצות הניכר הם לא ילחצו על הלינקים שלך, מנומסים ככל שיהיו. שיטת Twitter Rocker מציעה כל מיני דרכים ערמומיות כדי למקד את העוקבים שלך, אבל אנחנו מצאנו כלי פשוט אחד (ובדקנו די הרבה), שמצריך השקעה כמעט חד פעמית: Tweet Spinner. במקור זהו כלי שנבנה כדי לאפשר לך לשנות את הפרופיל שלך בטוויטר כל שעה באופן אוטומטי (מה?). אבל היום זהו כלי חזק הרבה יותר. מן הסתם אם אתה שוכר "יועץ מדיה חברתית" כלשהו כדי שייצור לך תנועה בטוויטר, הוא בודאי משתמש בכלי הזה בדיוק. אז מה הוא עושה?

  • ניהול אוטומטי של העוקבים: עוקב בחזרה אחרי העוקבים שלך (כדי להיות מנומס), ומעיף בעצמו ובאכזריות את אלה שמעיזים לא לעקוב אחריך בחזרה.
  • מאתר בחריצות ועוקב מייד אחר אנשים חדשים לעקוב אחריהם לפי חוקים שאתה מגדיר. למשל, אם מישהו השתמש במילים "אייפון", "נוקיה", "אנדרואיד" וכו' יש לו בודאי עניין כלשהו בגאדג'טים, ולכן סביר שירצה לעקוב אחרי הבלוג שלנו ואף יתעניין בתכנים. אם מישהו עוקב אחרי הטוויטר של שלח ודרוקר, הוא בודאי מתעניין בחדשות בעברית, ולכן יכול להיות מועמד מצויין גם עבורנו
  • אם אתה מתעצל לכתוב משהו כל כמה שעות, תוכל לתת לו רשימה של מילים וחוקים, והוא ירכיב מהם משפט שונה הכל שעה ויפרסם אותו בשמך

כל זאת, ועוד כמה דברים, והכל מתויג ומתויק עם סטטיסטיקות מפורטות ("צירפתי 18 אנשים שכתבו את המילה "אייפון" אבל רק 37% מתוכם עקבו אחריך בחזרה" (את השאר הוא כמובן מעיף אחרי מספר ימים). תוכלו גם להגביל או להאיץ את קצב צירוף העוקבים, או לוודא שאתם תמיד נשארים עם יחס עוקבים:נעקבים ספציפי.

(חלק מהרשימה בספינר) אם הוא אומר "אייפון" אני רוצה להיות חבר שלו

(חלק מהרשימה בספינר) אם הוא אומר "אייפון" אני רוצה להיות חבר שלו

נו, אז מה יצא בסוף?

השקענו $15 במנוי חודשי לספינר, ותוך פחות משבועיים חצינו את רף 1,000 העוקבים (1,095 כרגע). במקביל, אנחנו עוקבים בעצמנו אחרי יותר אנשים (1,139, יחס של 104%). את רובם המכריע של כל אלה איננו מכירים כלל, ויותר מזה, מאחר ואנו מוצפים בידיעות מכל כך הרבה אנשים, כבר אין לנו ממש דרך לקרוא את הכל, ומלבד רפרוף אקראי אחת לכמה ימים, אנחנו בעצם לא קוראים שום דבר שלא אנחנו כתבנו. זאת ועוד, למרות שבאמת ניסינו, הכלי האוטומטי צירף לרשימה כמות רצינית של ספאמרים ושל דוברי אנגלית (שאינם מבינים כלל את מה שאנחנו כותבים, אם זה בכלל מגיע אליהם). הם ממלאים את הטוויטר שלנו בלינקים פרסומיים, מלכודות שונות והמלצות-עצמיות. נאלצנו להירשם לכלים נוספים כדי לנסות לסנן מעט את כל הרעש, ולעוד כלי שמאתר ReTweets, כדי שנוכל לדעת אם מישהו עונה לנו או מתעניין מספיק כדי לספר לחבריו (תודה גיא).

לא ברור כמה מתוך 1,000 העוקבים שלנו אכן מצליחים לקרוא את ההודעות שלנו, אבל בממוצע יש לנו 3-4 כניסות לאתר מטוויטר בכל יום (ממוצע. לפעמים יותר ולפעמים פחות). אנחנו לא בדיוק מוצפים. המספר הזה 1,000 שאנחנו משתעשעים להתייחס אליו כאל סמל סטטוס הוא ריק מתוכן. אין לנו שום דרך לדעת (מלבד לעבור אחד-אחד ולשאול) כמה מהם הם עוקבים אמיתיים, כמה עוקבים מתוך נימוס, וכמה מתוך אינטרס (כדי שגם אנחנו נעקוב אחריהם). מה שברור הוא שאנחנו מנהלים עכשיו מונולוג ולא דו-שיח. שכשהפכנו את הטוויטר שלנו לכלי קידומי ואיבדנו אותו לחלוטין ככלי חברתי (ועכשיו אולי גם כמה חברים).



כתבות פופולריות


10 תגובות

כמו שאמרת "לא ברור כמה מתוך 1,000 העוקבים שלנו אכן מצליחים לקרוא את ההודעות שלנו" לכן לא בטוח שההשקעה כדאית. אולי בתור עניין חברתי לבדוק "כמה אתה פופולארי", אבל לא יותר מזה. זה מה שהפך את הטוויטר לכזה מוצלח. טוויט טוויט.

06.09.09

די מוציא את העוקץ מההתפארויות של "יועץ מדיה חברתית כלשהו", נראה לי שאני יודע למי אתה רומז

זיו
06.09.09

זיו: לא, לא נראה לי שהתכוונתי למה שאני חושב שאתה חושב

איתי: אני לא בטוח. אבל יש לי הרגשה שטוויטר נהיה פחות מוצלח ככל שיש לך יותר קשרים. הרעש מתחיל לגבור על הסיגנל

06.09.09

שמרוב חברתיות כולם מקשקשים את עצמם לדעת בלי לדעת להקשיב.

06.09.09

אני שמח שאני עוקב אחריכם יש לכם אחלה בלוג והכרתי אותכם בטוויטר
(שאתם מצאתם אותי)
היה מעניין לקרוא על איך גדלתם, וגם לא אחפת לי
כי בשבילי טוויטר זה להכנס לפעמים ולקרוא כתבות מקושרות וחדשות

אבל לא הבנתי מה הקשר שלכם לMODU?

1
06.09.09

בניגוד לטוויטר, לפחות בארץ, פייסבוק עובד כמו שעון. מביא יופי של טראפיק, מייצר רב שיח בתוכו, עושה את העבודה.

06.09.09

אבל פייסבוק לא כולם אוהבים. יש גם מקושרים שגם גודל מאוד..

06.09.09

ובטח תפסתם אותי בגלל שקשקשתי על אייפון קצת
בהצלחה, אתם נקראים מצחיקים

אורחת
06.09.09

כבר לא צריך כלי מיוחד למעקב אחרי רטוויטים. הטויטר הוסיף את הפיצ'ר הזה. מימין. אפשר לבחור לראות כאלו של אחרים, שלך ושל אחרים שהעבירו הלאה את שלך.
תענוג.

06.09.09

Good article thanks for sharing, i will reommend this to my friends.

06.09.09

הוספת תגובה:

מי שמגיב, מגניב

וידאו השבוע

אם מלחמת הכוכבים היה סרט צרפתי


Warning: gzinflate(): data error in /home/mmatty/webapps/mobo/wp-includes/http.php on line 1787

Warning: gzuncompress(): data error in /home/mmatty/webapps/mobo/wp-includes/http.php on line 1792